DERAFSH68
آدمیت. عشق به نیروی برتر. زندگی
زندگی در چشمان معصومانه ی توست...
+
نوشته شده در چهارشنبه دوازدهم آبان ۱۳۸۹ ساعت 15:31 توسط مهدی شایگان |
سلام. من مهدی شایگان هستم.
متولد 11تیرماه
نیتم از تاسیس این وبلاگ جمع آوری
داستانهای زیبا و موضوعات جالب برای
تقویت روح و هر آنچه که برای انسان
بودن لازم است...
********************
توجه!
راستی دوستان من تا یادم نرفته
اینو بگم: این رفتار و منش ماست که
ثابت میکند ما انسان هستیم یا در
قالب انسانیم...!!!!
پس همیشه به خاطر داشته باشیم
انسانیتمان را به گرانترین چیزها
نفروشیم...
********************
جمله ای که مرا تکان داد:
(( مردی که کوهی را برمی دارد، با
برداشتن سنگ های کوچک آغاز
می کند.))
********************
_ ویلیام فانکر _
هرگز فرصتی رابرای شاد کردن دیگران از
دست ندهید، چرا که خود شما از این کار
سود می برید! حتی اگر هیچ کس نداند
شما چه می کنید! جهان پیرامون شما
خوشنود تر خواهد شد. و همه چیز برای
شما بسیار آسان تر می شود.
در این جهانم و لحظه اکنون را می بینیم
اگر کار خوبی هست که می توانم انجام
دهم، یا شادی ای هست که می توانم
به دیگران ببخشم،
********************
برای تازه شدن دیر نیست***
********************
واژه های باران...
نمی دانم چرا امشب واژه هایم
خیس شده اند
مثل آسمانی که امشب می بارد....
و اینک باران بر لبه ی پنجره ی احساسم
می نشیند و چشمانم را نوازش می دهد
تا شاید از لحظه های دلتنگی گذر کنم ....
********************
جیرجیرک ها...
صدای جیر جیرک ها به گوش می رسد
سکوت را نوازش می دهند
و جای خالی آدم های شب نشین را
با نگاهی معصومانه پر می کنند...
********************
من و مترسک و کلاغ ها
مترسک ناز می کند
کلاغ ها فریاد می زنند
و من سکوت می کنم....
این مزرعه ی زندگی من است
خشک و بی نشان....!!!!
********************
نکته جالب
برای يك بار پريدن، هزار هزار بار
فرو افتادم...
********************
هيچ وقت رازت رو به کسي نگو.
وقتي خودت نميتوني حفظش کني
چطور انتظار داري کسي ديگهاي برات
راز نگهداره...
********************
هیچ انسانی دوست ندارد بمیرد،
اما همه آنها دوست دارند به " بهشت "
بروند...
اما ای انسانها... برای رفتن به " بهشت "
اول باید مرد...
********************
کودکی که می داند گریه های مادرش
و تن فروشی خواهرش و دستهای پینه
بسته پدرش و حتی گرسنگیش همه از
بی پولیست ... چگونه در مدرسه بنویسد
علم بهتر از ثروت است ؟
********************
One song can spark a moment
یک آهنگ می تواند لحظه ای جدید
را بسازد.
One flower can wake the dream
یك گل میتواند بهار را بیاورد.
One tree can start a forest
یك درخت می تواند آغاز یك جنگل
باشد.
One bird can herald spring
یك پرنده می تواند نوید بخش
بهار باشد.
One smile begins a friendship
یك لبخند میتواند سرآغاز یك
دوستی باشد.
One handclasp lifts a soul
یك دست دادن روح انسان را
بزرگ میكند.
One star can guide a ship at sea
یك ستاره میتواند كشتی را در دریا
راهنمایی كند.
One word can frame the goal
یك سخن می تواند چارچوب هدف
را مشخص كند.
One vote can change a nation
یك رای میتواند سرنوشت یك ملت
را عوض كنند.
One sunbeam lights a room
یك پرتو كوچك آفتاب میتواند اتاقی
را روشن كند.
One candle wipes out darkness
یك شمع میتواند تاریكی را از میان
ببرد.
One laugh will conquer gloom
یك خنده میتواند افسردگی را محو
كند.
One hope will raise our spirits
یك امید روحیه را بالا می برد.
One touch can show you care
یك دست دادن نگرانی شما را مشخص
میكند.
One voice can speak with wisdom
یك سخن میتواند دانش شما را افزایش
دهد.
One heart can know what's true
یك قلب میتواند حقیقت را تشخیص دهد.
One life can make a difference
یك زندگی میتواند متفاوت باشد.
You see, it's up to you
شما می بینید پس تصمیم با
شماست...
********************
***بیا لبخند بزنیم بدون انتظار هیچ
پاسخی از دنیا:
زندگی همچون بادکنکی است در
دستان کودکی که همیشه ترس
از ترکیدن آن لذت داشتنش را از
بین میبرد...
^__________________^
شاد بودن تنها انتقامی است که
میتوان از دنیا گرفت پس همیشه
شاد باش...
^__________________^
امروز را برای ابراز احساس به
عزیزانت غنمینت بشمار، شاید فردا
احساس باشد اما عزیزی نباشد...
^__________________^
کسی را که امیدوار است هیچگاه
ناامید نکن شاید امید تنها دارائی
او باشد...
^__________________^
اگر صخره و سنگ در مسیر رودخانه
زندگی نباشد صدای آب هرگز زیبا
نخواهد شد...
^__________________^
هیچ وقت به خدا نگو یه مشکل بزرگ دارم
به مشکل بگو من یه خدای بزرگ دارم...
^__________________^
دوست داشتن بهترین شکل مالکیت و
مالکیت بدترین شکل دوست داشتن
است...
^__________________^
خوب گوش کردن را یاد بگیریم
گاه فرصتها بسیار آهسته در میزنند...
^__________________^
وقتی از شادی به هوا میپری مواظب
باش کسی زمین رو از زیر پاهات نکشه..!
^__________________^
مهم بودن خوبه ولی خوب بودن خیلی
مهم تره...
^__________________^
فراموش نکن قطاری که ار ریل خارج شده،
ممکن است آزاد باشد ولی راه به جائی
نخواهد برد...
^__________________^
میتوانی بگوئی : صبح به خیر خدا جان
یا بگوئی : خدا به خیر کنه، باز صبح شده
انتخاب با توست...
^__________________^
اگر در کاری موفق شوی دوستان دروغین
و دشمنان واقعی بدست خواهی آورد...
^__________________^
زندگی کتابی است پر ماجرا،
هیچگاه آن را به خاطر یک ورقش
دور نینداز...
^__________________^
مثل ساحل آرام باش تا مثل دریا
بی قرارت باشند...
^__________________^
جائی در پشت ذهنت به خاطر بسپار
که اثر انگشت خداوند بر همه چیز
هست...
^__________________^
یک دوست وفادار تجسم حقیقی از جنس
آسمانی هاست که اگر پیدا کردی قدرش
را بدان...
^__________________^
فکر کردن به گذشته مانند:
دویدن به دنبال باد است...
^__________________^
باد همیشه می وزد میتوانی در مقابلش
هم دیوار بسازی، هم آسیاب بادی،
تصمیم با توست...
^__________________^
آدمی ساخته افکار خویش است
فردا همان خواهد شد که آنروز به
آن می اندیشد...
^__________________^
برای روزهای بارانی سایه بانی باید
ساخت برای روزهای پیری اندوخته ای
باید داشت...
^__________________^
برای آنان که مفهوم پرواز را نمیفهمند
هر چه بیشتر اوج بگیری کوچکتر
میشوی...
^__________________^
فرق است بین دوست داشتن و
داشتن دوست، دوست داشتن
امری لحظه ایست ولی داشتن
دوست استمرار لحظه های دوست
داشتن است...
^__________________^
اگر روزی عقل را بخرند و بفروشند
ما همه به خیال اینکه زیادی داریم
فروشنده خواهیم بود...
********************
علف هرز چیه؟!
گیاهی که هنوز فوایدش کشف نشده
پس هرگز دنیا را بی ارزش حساب نکن
********************
زنان هوشیارتر از آن هستند که مردانگی
خود را به همسران خود نشان بدهند
سعی کن اعتمادت از آنها سلب نشود
********************
تاریک ترین ساعت شب درست ساعات
قبل از طلوع خورشید است
پس همیشه امید به روشنایی داشته
باش!
********************
چه خوب می شد اگر،
اطلاعات را با عقل اشتباه نمی گرفتیم
و عشق را با هوس...
و حلال را با حرام و دنیا را با عقبی
و رحمان را با شیطان
********************
بیا لبخند بزنیم بدون انتظار هیچ پاسخی
از دنیا
********************
جهنم و بهشت...
مردی در خواب با خدا مکالمهای داشت:
خداوندا! دوست دارم بدانم بهشت و
جهنم چه شکلی است؟
خدا او را به سمت دو در هدایت کرد
و یکی از آنها را باز کرد، مرد نگاهی به
داخل انداخت، درست در وسط اتاق یک
میز گرد بزرگ وجود داشت که روی آن
یک ظرف خورش بود، که آنقدر بوی
خوبی داشت که دهانش آب افتاد،
افرادی که دور میز نشسته بودند
بسیار لاغر مردنی و مریض حال بودند،
به نظر قحطی زده می آمدند، آنها در
دست خود قاشقهایی با دسته بسیار
بلند داشتند که این دستهها به بالای
بازوهایشان وصل شده بود و هر کدام
از آنها به راحتی می توانستند دست
خود را داخل ظرف خورش ببرند تا
قاشق خود را پر نمایند، اما از آن
جایی که این دستهها از بازوهایشان
بلندتر بود، نمیتوانستند دستشان
را برگردانند و قاشق را در دهان
خود فرو ببرند.
مرد با دیدن صحنه بدبختی و عذاب
آنها غمگین شد، خداوند گفت:
تو جهنم را دیدی، حال نوبت
بهشت است”، آنها به سمت
اتاق بعدی رفتند و خدا در را باز
کرد، آنجا هم دقیقا مثل اتاق قبلی
بود، یک میز گرد با یک ظرف خورش
روی آن و افراد دور میز، آنها مانند
اتاق قبل همان قاشق های دسته
بلند را داشتند، ولی به اندازه کافی
قوی و چاق بوده، میگفتند و
میخندیدند، مرد گفت:
“خداوندا نمیفهمم؟!”،
خدا پاسخ داد: “ساده است،
فقط احتیاج به یک مهارت دارد،
میبینی؟ اینها یاد گرفتهاند که
به یکدیگر غذا بدهند، در حالی
که آدم های طمع کار اتاق قبل
تنها به خودشان فکر میکنند.
********************
به یادت هست...؟؟؟
به يادت هست فرياد دوستت دارم را،
به يادت هست از اول کوچه دويدن،
به شوق در آغوش کشيدن من را
ميگفتي ميخواهم دنيا نباشد اما
مرا داشته باشي
يک لحظه نيز نيامده که بدون
من نفس کشيده باشي
حالا من هستم و نگاهي خسته ،
به چه کسي بگويم دردهاي اين
دل شکسته ،هميشه اولين و آخرين
کلام شعرهايم تو بوده اي
هميشه برايم به معناي واقعي
يک عشق بوده اي گرچه گهگاهي
از تو بي وفايي ديده ام اما هميشه
برايم باوفا بوده اي گرچه دلم را
ميشکني و اشکم را در مي آوري
اما تو هميشه برايم يک دنيا بوده اي
صداي آهنگ عشق برايم غم انگيز
است ،اما هميشه آن را گوش ميکنم
گاهي شنيدن حرفهايت برايم تلخ
است ، اما دائم پيش خودم تکرار
ميکنم اگر روزي نباشي در کنارم ،
براي من هميشه هستي روزي
اگر بروي ، در قلبم هميشه خواهي
ماند اينجا که هستم پر از دلتنگيست،
حس نبودنت در کنارم خاطرم را پريشان
کرده اما حس بودنت در قلبم دل
برايت ، هر زمان که بخواهي ميشوم
فدايت اگر تنهايم بگذاري باز هم
مينشينم به پايت هميشه اولين و
آخرين کلام شعرهايم تو بوده اي ،
ميخواهم اين شعر اولينش تو باشي
و آخرين نداشته باشد
همچنان ادامه داشته باشد….
********************
شناسنامه زندگی من...
نام _____________ رنج
نام پدر ________ مشقت
شهرت _________ اواره
شغل ________ ولگردی
محل صدور __ دنیای فراموش شدگان
شماره شناسنامه _____ نامعلوم
نام مادر __________ سلطان غم
نام همسر ____________ گریه
دین _______________ یهودی
محل کار _____ شرکت نا امیدی
محل سکونت ____ شهر مکافات
محکومیت _______ زندگی کردن
جرم ___________ به دنیا امدن
هدف __________ دنیای اخرت
تاریخ تولد ___ هزاروسیصدوهیچ
گروه خونی ______ نفت سیاه
آدرس _______ خیابان بدبختی
چهار راه تنهایی
کوچه دربدری
بلوک بی نهایت
...
یادمان باشد سر سجاده عشق؛
جز برای دل محبوب دعایی نکنیم
یادمان باشد اگر خاطر مان تنها ماند
طلب عشق ز هر بی سرو پایی
********************
سعادت مانند توپ فوتبال است
وقتی از ما دور می شود دنبال
آن می دویم و وقتی می ایستد با
یک ضربه آنرا از خود دور می سازیم.
********************
آنچه مردم را دانشمند می کند ،
مطالبی نیست که می خوانند بلکه
چیزهایی است که یاد می گیرند.
********************
آنکه می تواند ، انجام می دهد،
آنکه نمی تواند انتقاد می کند.
********************
زیباترین جای دنیا چگونه می تواند
باشد ؟ سرزمینی بکر و زیبا ،
نغمه پرندگان ، پر از گل و
چشمه ساران روان و ...
حال ما با طبیعت چه کرده ایم ؟!
و چه می کنیم ؟!...
********************
اشخاص عاقل وبا اخلاق هرگز کلامی
برزبان نمی آورند که احساسات دیگران
را جریحه دار سازند.
********************
بسیاری از جنگها و آوردهای مردمی
از روی نبود شناخت و آگاهی آنها
نسبت به یکدیگر بوده است .
********************
اشتباه را تصحیح نکردن خود اشتباه
دیگریست.
********************
هر چه بیشتر بربار حافظه بیفزائید
حافظه تان قویتر میگردد و هرچه
بیشتر بآن اعتماد کنید قابل
اعتمادتر میگردد.
********************
نه چندان نرمی کن که برتو دلیر شوند
ونه چندان درشتی که ا زتو سیر گردند.
********************
دودمانی که بزرگان و ریش سفیدانش
خوار باشند ، به پیکره بی جانی ماند
که خوراک جانوران دیگر شود .
********************
شما خود منشا همه عواطف و
احساساتتان هستید. در هر لحظه که
بخواهید می توانید آنها را ایجاد کنید و
یا تغییر دهید.
********************
به گونه ای از عشق و شور خود مراقبت
و پاسداری کنید که گویی گرانبها ترین
دارایی شماست .
********************
آدمیانی که انتخابات نیک را بی ارزش
می انگارند و آنانی که دانسته در بازی
انتخابات نادرست رای می دهند هر دو
به یک اندازه به سرزمین خویش پشت
کرده اند .
********************
اگر سخن چون نقره است ، خاموشی
چون زر پر بها ست.
********************
مرد پرهیزکار ، هرگز پارسایی خود را
نمی سنجد.
********************
چطور بر کاخ های فرمانروایان گذشته
خورده می گیریم ؟ این کاخ ها نماد و
نگار سرزمین ما در برابر دیگر سرزمینها
بوده است . در ارزیابی گذشته ، باید
دیدی فرا داشت .
********************
اگربه خاموش کردن آتش میروی،
لباس علفی برتن مکن.
********************
انسان درهرکار باید بداند کجا باید ترمز کرد.
********************
فرزندان نیکخو ، برای نگهداری و کمک به
پدر و مادر خویش ، بر هم پیشی می گیرند.
********************
آنکه بیش ا ز اندازه محتاط است بسیار کم
کار انجام میدهد.
********************
باید از بدی کردن بیشتر بترسیم تا
بدی دیدن.
********************
پاکترین نگاه مهرآمیز را در چشمان پدر
و مادر خویش جستجو کن .
********************
آنجا که طبیعت توقف می کند هنر
آغاز می شود.
********************
آن چه هستی ، باش .
********************
اگر دیگران را با زیباترین منشها و صفات
بخوانیم چیزی از ارزش ما نمی کاهد
بلکه او را دلگرم ساخته ایم آنگونه باشد
که ما می گویم .
********************
غیر ممکن ها را انجام دادن نوعی
لذت است .
********************
انسانیت نیازمند حقیقت است .
********************
صفات هر کس مربوط به محسنات و
نقایص اخلاقی دوستان اوست.
********************
مرد بزرگ دیر وعده می دهد و زود
انجام میدهد .
********************
هیچگاه به دروغگویان میدان کارگزاری
ندهید ، با وجود این که توانایی انجام
آن را بهتر از هر کسی داشته باشند.
********************
بسیاری از مردم ، گناه نارسائیهای زندگی
خود را به گردن وقایع و اتفاقات می اندازند.
در حالی که آنچه زندگانی ما را شکل
می دهد، خود آن وقایع نیست، بلکه
معنایی است که به آن رویدادها
می دهیم .
********************
انتخابات پرشگاه سیاسیون برای
رسیدن به دستگاه دیوانی نیست
اینجا خواست توده آدمیان برای درمان
ناراستی هاست .
********************
زندگی هر یک از شما این توانایی
و قابلیت را دارد که عالی و فوق العاده
باشد . هر یک از شما نیز این توانایی و
قابلیت را در خود دارید که از زندگی خود
تا سرحد کمال لذت ببرید.
کلید این معما در زندگی همراه با عشق
و شور زندگی نهفته است .
********************
انسان همچون رودخانه است ،
هرچه عمیقتر باشد آرام تر و
متواضع تر است .
********************
نخستین گام بهره کشان کشورها ،
ابتدا نابودی بزرگان و ریش سفیدان
است و سپس تاراج دارایی آنها .
********************
مشکلات خود را بر ماسه ها بنویسید
و موفقیت هایتان را بر سنگ مرمر .
********************
شجاعت مانندعشق از امید تغذیه
می کند.
********************
راهی را که در زندگی برگزیده ایم
می تواند برآیند بازخورد کنش دیگران،
با ما باشد . پرسش آن که :
آیا ماخویشتن خویشیم ؟
و یا همواره باید پاسخگوی برخوردهای
بد دیگران باشیم ؟
این پرسش ها را که پاسخ گفتیم!
آزادی در ما بارور می شود .
و پس از آن ، آرمانی بزرگ همچون
عشق به میهن در چشمه وجودمان
جاری می گردد .
********************
تعصب چشم های بینا را نابینا و
گوش های شنوا را ناشنوا می کند.
********************
کسی که کوچکترین قسمت رازی را
فاش کند بقیه آنرا هم نمی تواند حفظ کند.
********************
ایرانیان نیک نامی و پاکی تبار گذشتگان
خویش را در شاهنامه فردوسی می بینند
و در هر دودمانی که باشند برآن راه
خواهند بود .
********************
یا چنان نمای که هستی ،یا چنا باش
که می نمایی .
********************
کسی که از هیچ چیز کوچکی خوشحال
نمی شود ، هیچگاه خوشبخت نخواهد شد.
********************
پیران جهان دیده همواره جوانان را به
خروش و بیداری فرا می خوانند .
********************
هنگامی که مصمم به عمل شدید ،
باید درهای تردید را کاملا مسدود کنید.
********************
سه چیز خیلی سخت است:
فولاد ، الماس و خویشتن شناسی.
********************
برای پیروزی اندیشه خود ، بیاموز و
پژوهش کن ! و برای گریز از دشمن
مال و زندگیت ، به هنجارهای قانونی
پناه ببر و دوری پیشه کن .
********************
تنهایی در بهشت هم ارزش ندارد.
********************
تربیت کودک را باید بیست سال پیش
از تولش آغاز کرد.
********************
پیران جهان دیده برای گفتگو با جوانان
مانع تراشی نمی کنند .
********************
حتی ضرب المثل های کوتاه، بدنبال
تجربه های طولانی ساخته شده اند.
********************
فهمِدن همیشه بهتر از آموختن است.
********************
اندوخته ای با ارزشتر از تندرستی ،
نمی شناسم .
********************
اگر می خواهی زیاد عمر کنی ، درجوانی
پیر شو .
********************
حکومت طلایی آنجاست که نتوان قوانین
را با پول خرید.
********************
کارهای بزرگ تنها از مردان بزرگ ساخته
است و مردان هنگامی بزرگ می شوند
که بخواهند.
********************
خودخواه ترین آدمیان آنانی هستند که
چشمشان را بر سرنوشت هم میهنانشان
بسته اند.
********************
چون راه رفتن آموختم به دویدن پرداختم.
********************
تو فقط امروز زنده نیستی ، فکر آینده هم باش.
********************
لطفا نظرات و پیشنهاات خود را به
sookoote68@yahoo.com
& 09196379487
09356585656
ارسال نمایید...
********************
.
.
.
☻♥☻
\█/\█/
.||. ||.
خانه
پروفایل مدیر وبلاگ
پست الکترونیک
آرشیو وبلاگ
عناوین نوشته ها
نوشتههای پیشین
هفته سوم آبان ۱۳۹۶
هفته اوّل مهر ۱۳۹۶
هفته دوم مرداد ۱۳۹۶
هفته سوم تیر ۱۳۹۶
هفته چهارم تیر ۱۳۹۵
هفته چهارم مهر ۱۳۹۲
هفته اوّل مهر ۱۳۹۲
هفته چهارم آذر ۱۳۹۰
هفته دوم آذر ۱۳۹۰
هفته اوّل آذر ۱۳۹۰
هفته چهارم آبان ۱۳۹۰
هفته سوم آبان ۱۳۹۰
هفته اوّل آبان ۱۳۹۰
هفته سوم مهر ۱۳۹۰
هفته دوم شهریور ۱۳۹۰
هفته دوم مرداد ۱۳۹۰
هفته چهارم خرداد ۱۳۹۰
هفته دوم اردیبهشت ۱۳۹۰
هفته اوّل اسفند ۱۳۸۹
هفته سوم دی ۱۳۸۹
هفته دوم آبان ۱۳۸۹
هفته اوّل مرداد ۱۳۸۹
هفته سوم خرداد ۱۳۸۹
هفته سوم اردیبهشت ۱۳۸۹
هفته اوّل اسفند ۱۳۸۸
هفته چهارم بهمن ۱۳۸۸
هفته چهارم آذر ۱۳۸۸
هفته سوم مهر ۱۳۸۸
هفته اوّل شهریور ۱۳۸۸
هفته سوم مرداد ۱۳۸۸
هفته سوم تیر ۱۳۸۸
هفته چهارم خرداد ۱۳۸۸
هفته سوم اردیبهشت ۱۳۸۸
هفته سوم اسفند ۱۳۸۷
هفته سوم بهمن ۱۳۸۷
هفته دوم بهمن ۱۳۸۷
نویسندگان
مهدی شایگان
مهذی شایگان
پیوندها
<<<<bozorgvar>>>>
❤❤❤شهر عاشقان❤❤❤
❤✖یک بوسه....❤✖
"منم مثل همه... "
غم
Kiss,Miss,Liss
زندگی
طنز...طنز...طنز...طنز...وبازم طنز!
همين نزديكي ها....
✖❤lovely girl❤✖
روانشناسی...
پر پرواز...
Hot girls
English Cottage
به نام خدایی که در همین نزدیکی هاست...
baaaaaaaraaaaaaaan
BLOGFA.COM